Tuesday, November 22, 2011

IKEA

Idag har vi varit på IKEA med Mikko!


Vi tog metron till Dubai Festival City som är ett område med hotell, restauranger, en mall, marina och så alltså IKEA. Det ligger ganska nära flygfältet och vi satt i metron i nästan 1 timme.


För en liten stund kändes det som om man var hemma, och så svängde man sej om och såg en indier i gulblå IKEA outfit som säger "hello ma'm!" och då kom man ihåg att hej, det är nånting som inte riktigt stämmer. 
I kafeterian fick man butter chicken, mycket ris och shawarmas, men tur nog också köttbullar och lingonsylt! :) Men av allt att bedöma när man titta runt omkring så var nog inte köttbullarna så hemskt populära.


Vi köpte lite julprydnader, ljus, servietter, mysiga filtar och sånt. Och pepparkakor! Men jag var nog ganska besviken på deras mat avdelning. Killen där sa att det just fösvunnit över 40 produkter från sortimentet för dom inte var "tillåtna"...? Men sa att de ska ha ett större urval igen fr.o.m. januari.


Så mamma, du får nog gärna hämta en flaska glögg.. :)
Och pepparkaksdeg, jag köpte former! Eller har nån ett bra recept på deg så sku jag kunna laga själv?



Marhaba!

swedish meatballs...mmm

jag smygfota en arab i sin dish-dash som satt bakom mej
..han åt nog butter chicken

det är OK att ändra sig

vi tänkte också att köttbullarna inte smakade riktigt som hemma..

och national rätten fick man såklart!

mys



I kväll ska vi fira vår vän Julian som har födelsedag! Det blir utgång till 360°, en bar jag hört är häftig men som vi ännu inte varit på. Kul! Ska försöka komma ihåg att fota.


Skön tisdag kväll till er alla!



No comments:

Post a Comment