Tuesday, October 4, 2011

Den gångna veckan

Hola amigos! Har varit lite busy, men hinner nu äntligen skriva ett litet inlägg.
Tänkte berätta vad vi gjort i bilder..

Torsdag: Skrev jag tydligen om i föregående inlägg märkte jag just. Så efter lyckad kväll på Healey's gick vi ner till McGettigan's:

Mehdi & jag

Danielle & Mikko "crazy-eyes"

(Hoppeligen har jag snart en ny kamera och därmed bättre bilder! *hint hint*)



Fredag:

Mikko spelar piano i Cavendish



Elena, Penny och hennes flygvärdinnekollegor firade kväll på Healey's. Sen åkte vi till Casa Latina där vi träffade Jessi, Krille, Tobias & Benji. (Zaina&co var oxo där men jag hittade dem inte i folkvimlet).
Åkte sedan vidare till Rock Bottom för dom serverar de sista drinkarna (plus gratis pizza när pilkkun kommer, kanske dom inbillar sej att folk nyktrar till).

Dina & jag i taxin


Penny, whatsherface & Elena
(de va lite skakigt i taxin)


Lördag: Dubai Mall, glass, kaffe och lite shopping med Mikko & Benjamin. Sen kom Jessi & Krille på besök och vi åt middag med dem på Cavendish. Lobster ravioli, namm. 
J&K blev sedan och lyssna på oss och till slut joina också Danielle & Mehdi och vi gick ner till McGettigan's en sväng.

Söndag: intervallträning på gymet och Dubai Mall igen. Danielle spelade på Virgin Fest '11 som har hållit på ett par veckor på den enorma nyöppnade Virgin Megastore i Dubai Mall. Hennes egna låtar påminner lite om Tori Amos och Regina Spector, härligt.
Sen hoppa vi i en taxi och åkte fort tillbaks för att hinna slänga i oss lite mat innan kvällens gig. Träffade ett par väldigt trevliga amerikanska musikdiggare/gamla musiker som satt och digga hela kvällen och överöste oss med komplimanger. :) 
Sen slockna vi som stockar. Jag var så trött i hela kroppen att jag måste sitta ner i sista setet. (I Dubai Mall hamnar man gå kilometervis och jag antar att varje kväll stå i klackar började kännas av..)

kaffestund före keikkan

dom här blev vi förtjusta i medan killarna åkte omkring på cyklar med motorer
på Virgin får man vara barnslig

Danielle on stage




Måndag: lugn dag med ett besök på Tips n Toes på JBR och efter det lunch med Mikko på godaste Wagamama!
Träffade ett par danskar killar på giget, "stekare" sku nog Annica ha sagt. Dom önskade flitigt låtar, Michael Bublé, Adele, vi spelade t.o.m. Sara Bareilles. Riktigt trevliga typer som tyckte att Mikko var snygg, hehe...
Sen skrattade vi till nya säsongen av Modern Family och gick och lade oss, skönt.


en gammal bild på mej och Wagamama's ginger chicken udon


Idag ska vi öva in lite nya låtar (Adele - Someone like you önskas hela tiden så bl.a. den är på agendan) och ikväll känns det som vår "fredag" för i morgon är vi lediga och då känns det som "veckoslut", jihuuu! 

Det passar ganska bra att vara ledig såhär mitt i veckan (till skillnad från förra säsongens söndag) för när "arbetsveckan" börjar så är det genast det riktiga veckoslutet- torsdag, fredag (partydagar på Healey's) och lördag (Wild Strawberries lediga dag) brukar vara roliga. Sen får man sjunga jazz och ta det lugnt ett par dagar innan det igen är tisdag (vår fredag) och så börjar det hela igen.
Okej det där blev kanske lite råddigt, men kanske någon förstod… :)

1 comment:

  1. Vad roligt ni verkar ha det :) har det kommit en ny säsong av Moderna Familjen? Kram, hälsa <3
    PS. min dator fungerar jätte dåligt så jag tror att det kan vara lite svårt att tala via skypen, att chatta borde nog lyckas!

    ReplyDelete