Thursday, October 6, 2011

It's gonna be a busy night...

Gårdagens lediga dag spenderades på olika håll. Mikko och Krille hade ett businessmöte medan jag åkte till Jebel Ali för att spendera en dag med tjejerna. Beach, sol, sim, vin-lunch med fajitas och skratt (Elena demonstrerade för oss just hur arg hon är för att hennes iphone repareras redan för andra gången och Jessi och jag höll på att kikna av skratt). Jag fick skjuts dit på förmiddagen med Julian, en manager på Jebel Ali som bor här i Bonnington, praktiskt! Och så tog jag bussen tillbaks lite över fyra.


På kvällen gick vi på promenad med Mikko och hittade ett thai ställe varifrån vi tog med oss lite take-out hem. Chicken cashew-nut och Phad thai, gott.


Sen gick jag ner till Healey's för att träffa Danielle. Vi använde flitigt upp alla drinkpoletter jag har samlat på mej de här senaste veckorna. Det var ju Ladies' Night!


Idag har vi tagit det lugnt och ätit frukost med nybakat MÖRKT bröd som Mikko gick ner och hämta från Spinney's, och läst Hufvudstadsbladet i lugn och ro. Vi har hittat riktigt gott mörkt bröd men jag väntar nog ivrigt på första gästerna och ruisbrödsleveransen!


Hotellets tourguide Joe har figurerat spritlangare och hade en påse väntande på mej nere i lobbyn med vin från hans senaste tripp till Ajman (en annan emirat) där man får köpa lagligt och förmånligt vin. Det är bra att ha hemma ifall det kommer gäster eller vi blir bortbjudna, nu när man har ett ordentligt "hem". Det går sidu inte så hemskt lätt att få tag på annars, sådär i sista minuten.


I kväll är det en 5-course mushroom and wine tasting dinner i Cavendish och Mikko ska spela piano. Tänkte att jag sku gå dit och sitta och lyssna, och smaka på svampen men skippa vinet (jag ska ju jobba sen).


Och det kommer att vara en crazy kväll på Healey's - det ska tydligen komma en grupp på 60 pers, en på 20 pers plus att Mike, managern nere i McGettigan's fyller 40 och ska ha sitt kalas i Healey's med upp till 50 personer... alltså hur har dom riktigt tänkt det här?? Vi kommer ju aldrig rymmas in. Dessutom skulle Joe velat komma med en grupp finländare som jobbar på Nokia här i Dubai och han berätta besviket att han inte hade fått reservera bord. Så få se hur vi överlever den här kvällen. Får ta och skruva upp volymen lite...


Nu ska vi gå och hämta ut vår första lön - today is pay-day! :)


Jag stal lite bilder från Danielles facebook:




I need to make an announcement...

jaha, och så var man på McGettigan's igen
(med alla dom där vedklabbarna känns det nästan som om man sku vara hemma i Finland) 


Krille & the girls



1 comment:

  1. Hej igen, rymdes ni alla i baren igår, jag sku säkert ha blivit ihjäl trampad om jag varit där..

    Reserv-matte frågade mej vilket ruisbröd ni tycker mest om, men hur sku jag kunna veta det när jag FORTFARANDE äter bara priplor.. Längtar ni efter turkiskt peppar eller mej?

    Den här lägenheten är till salu som ni kanske vet, och jag finns faktiskt på en bild i west-house "esite", månne jag ingår i priset, hoppas inte.

    Har folk husdjur (typ hundar) där? jag kan tänka mej att där trippar beslöjade fis-förnäma pudlar på gatan..
    Tack massor, jag har fått en jätte fin ny sele!
    Nu ska jag återgå till mitt tugg-ben, smaskens
    Pusss, pusss, Nala

    Alla hälsar!

    ReplyDelete