Sunday, September 4, 2011

Äntligen kom iPaden!

Igår på morgonen fick jag äntligen min finfina iPad (med ljusrött fodral) så nästan hela gårdagen gick åt att pyssla med den! (Och än igen öva in repertoar och backgrounds). De här första dagarna går i jobbets tecken men imorgon tänkte vi gå till beachen, äntligen, och jag längtar så på att åka till Dubai Mall, det blir nog också av nästa vecka nu när vi börjar vara "settled-in."

Vi hade en bra keikka igår kväll igen. Nu börjar man "komma in" i det hela. Det är ju första gången vi spelar med backgrounds så det tog en stund att få allt i balans (och man måst ge stränga order åt både "the sound guy" och den trevliga men klåfingriga barpersonalen för dom älskar att gå och mixtra med knapparna på mixerbordet just när man har soundchecka allting som man vill ha det- precis som på Jebel Ali) men nu funkar det faktist väldigt bra! :) 
Fått en massa positiv feedback av publiken, det är ett väldigt pratglatt gäng vi har där i Healey's. Alla kommer fram och säger hej. Och jag har inte träffat en enda turist ännu, dom flesta är unga och jobbar i Dubai och bor antingen i området eller i Bonnington. Har än så länge träffat folk från Sydafrika, Nya Zeeland, Egypten, England, Irland, Schweiz, Turkmenistan, Peru, Ungern, Australien….. Så intressant att få lära känna dessa människor!!

Ett stort gäng härliga vänner från Jebel Ali var och lyssna på oss igår kväll. Efter keikkan satt vi ännu kvar på Healey's tills det stängde och gick därefter ner till McGettigan's (the irish pub downstairs) och var där tills den stängde. Vissa fortsatt ännu på efterfest men då kände vi oss ganska slut med Mikko så vi kom upp på rummet och lade oss. Gud vad skönt att man kan fira kväll och inte vara tvungen att åka långa taxi resor!

Jag ska snart börja fota mera (intalar jag mej själv i alla fall) och snart be att nån filmar en liten snutt på oss från Healey's som jag kan lägga upp.

Om mina kära vänner där hemma läser så sku jag jätte gärna höra också hur ni har det! Det här börjar kännas som en monolog… Hur mår ni???

Kram

iPad-nörden

gårdagens keikka-look

10 comments:

  1. Hej! Kiva me bloggen :) man hänger likosom me!
    Här e allt som vanligt, men ha dragit på mej en flunssa just passligt till Lapplands resan (far imoron) :( Vi måst skypea nån dag! :) Ha de bra, kram h&m

    ReplyDelete
  2. Roligt att höra från dej! :) Joo, vi måst skypa snart, senast efter Lapplandsresan. Hoppas du ännu hinner bli frisk! Och hoppas ungdomarna är snälla, du får berätta sen. ;) Hälsa M! Kram

    ReplyDelete
  3. Hej söta!

    Jätte fin blogg :) Du skriver så bra & fina bilder. Kom ihåg att kolla in Waitrose matbutiken, som jag berättade om; http://www.timeoutdubai.com/shopping/details/3094-waitrose.

    Här är allt bra :) Började det nya jobbet på to och efter det har det varit full rulle på. På to kväll var det middag på Hanken och på fre kväll hade de ordnat välkomstparty på jobbet, vi var och äta på ravintola Saari :) mums!

    Vi åkte på lö morgon ut till lande. 8 gick kl 6 imorse och fiska och fick en hel massa fisk. Bl.a. en jätte stor och fin gös, som vi åt till middag! Mums igen :)

    Sköt om er & hälsa Mikko!

    xx
    Big-D

    ReplyDelete
  4. Hej,

    här hos oss är allting också bra. Var förra veckan med skolan på lägerskola och därför blev det lite kaos just då ni for ;( blev flunssig under lägerskolan men nu börjar jag må bättre...

    Måst fixa skypen så att den fungerar, sku vara roligt att prata, Har ni nån kännykkä där som fungerar?

    Kommer så och hälsar på i nåt skede.

    Hälsa M, J. hälsar :)

    kram

    ReplyDelete
  5. Hej!
    Dina chiliplantor i växthuset dignar av frukter men de är fortfarande gröna, kanske de inte alls blir röda. Smakade på en liten bit och det var "hot"!!
    pk

    ReplyDelete
  6. Hej, det är jätte roligt och följa med ert liv där i Dubai, försöker komma dit i oktober. Nala mår bra, har gett bara! priplor, vi promenerar varje dag, utom när det regnar. Njut av värmen och solen! kram, csn

    ReplyDelete
  7. Hej Big-D (i love it!;)

    Jag ska definitivt kolla Waitrose, tack för tipset! Nu har jag mest gått i Spinney's som finns rakt utanför hotellet. Den verkar bra med stor fräsch frukt&grönsaks avdelning.
    Hur trivs du på nya jobbet? (Kanske vi måst ta det på skype)
    Jag fick läsa det där "8" några gånger innan jag läste rätt.. (e jag kanske lite slow??)
    Hälsa 8! Det låter ju jätte roligt med er kommande resa!!!
    Hörs snart! :) xx

    ReplyDelete
  8. Hej Sabi, din nya blogg är jätte fin! :)
    Hoppas du mår bättre snart. Fixa skypen - joo, så kan du ringa o berätta om lägerskolan och allt annat!
    Båda mina telefoner funkar nog (Dubai+Finland nummren) men akkun dog på min finska telefon och har glömt att ladda den - ska sätta på den idag!
    Kom och hälsa på, det sku vara så roligt och hör av dej genast då du börjar fundera tidpunkter!
    Hälsa J&A! Puss&kram

    ReplyDelete
  9. Mamma det låter härligt. Nu för du börja lära dej att äta chili! Det passar med nästan allt - påriktigt. :) Kan du fota? Och så om dom ännu finns när ni kommer och hälsa på så kan du ju hämta med ett par. (Dom håller föresten jätte länge i kylskåp!) pk

    ReplyDelete
  10. Hej C&S&N!
    Jätte roligt om ni kommer och hälsar på. Meddela genast ni vet mera! :)
    Kiva att Nala mår bra.. vi saknar henne. Jag fick höra att hon ska stanna hos er ännu längre, roligt! Om maten tar slut så finns det en mega påse hos mamma. Vi hörs! Kramar till er

    ReplyDelete