Friday, September 30, 2011

Kuulumisia

Hallå där!

Vår kamera har gått sönder, tror jag, i alla fall får jag inte på den. Men den ser inte sönder ut. Skit. :( Kanske jag borde önska en ny i födelsedagspresent (jag fyller år om en vecka jihuu!)

Så inga vackra bilder från vår visa-run till Oman tyvärr. Inte för att det fanns så mycket att fota. Det var en ganska laid back resa, vi satt i bilen 1h45min per väg ungefär, och Joe, hotellets väldigt trevliga tour guide underhöll oss med en massa intressant Dubai fakta. (Önskar att jag sku komma ihåg lite nu som jag sku kunna berätta vidare åt er, men hoppeligen kommer det senare).
Motorvägen gick så gått som raka vägen, vi såg en massa sand, lite kameler, några byar (vi körde genom bl.a. Sharjah och Hatta), några utspridda buskar i öknen och också mycket vackra sanddyner, speciellt där var det görs desert safari (vilket har rekommenderats varmt åt oss, så det ska vi nog göra något tag så kan jag berätta mera sen!) 
I Oman ändan var det ganska bergigt, men vi åkte alltså bara till gränsen och vände, själva Oman skulle ha varit ett par timmar till. Vi fick några stämplar i passet, visum i Oman som de genast cancel:a, gjorde en u-sväng och fick ett nytt visum för UAE och körde sedan tillbaks till Dubai. Denna process görs massor varje dag och Oman förtjänar  bra pengar på det.

Vi blev lite slöa av att sitta så länge i bilen plus att vi hade varit ute och sen hemma hos Mehdi&Danielle på midnattsmiddag kvällen innan (och ätit rekordmånga olika sorters ost som Mehdi fick dille på och skaffa mitt i natten, bra när butikerna här har öppet till 2AM) så vi fira en skön ledig kväll med hemma mys och film. (Och pizza.)

Igår var vi på beachen, det börjar vara riktigt skönt väder! Nu ligger temperaturen just under +40 (i stället för just över). Och det är otroligt vad fort man vänjer sej. Okej, havet var ännu jacuzzi-varmt så 1-2h räcker ganska bra.

Det var en rolig kväll på Healey's, massa folk och bra meininki! (Torsdag kväll här är som fredag kväll hemma.)
Vi drog två set med gitarr och sedan sista setet med våra mera "partyga" backgrounds. Där var en grupp från Finland, eller föräldrarna+dotter från Finland och dotterns man från Australien. De har bott här i Dubai i 20 år, wow! Dom har verkligen varit med och sett förändringen. De berätta att det bor en massa finnar i The Springs, som ligger här i närheten och att det t.o.m. finns en finsk skola. Deras finska lät redan lite "engelsk" och jag tror inte att de kände igen "Jäätelökesä" som vi sjöng för dem (som ändå praktist taget alla finnar känner till), men dom uppskatta det i vilket fall som helst. De hade hitta till Healey's efter att ha läst om oss i Gulf News! Vad fint - men vad synd att det är något jag missat.. Ska försöka få tag på artikeln! :)

Vi hängde kvar där ett tag efter giget med Danielle&Mehdi och gick sen ner till McGettigan's där det var fullt ös, som vanligt. Danielle har bilder både från igår och från tisdagen så jag lägger upp lite sen när jag får dom av henne.

En kille kom och prata med mej efter att vi spelat klart och sa först att han digga musiken och undra varifrån vi kom nånstans. Sen fråga han om jag sku kunna tänka mej att följa med honom på middag nån kväll nästa vecka och på engelska betydet ju "you" både du och ni, så jag svara ganska spontant att "do you mean me or me and my husband?" och haha vi fick oss ett gott skratt. :D Så tänker jag börja svara från och med nu. Han sa att Mikko is a lucky guy och önska oss en trevlig kväll så det gick ju bra. :)

Vet ännu inte vad vi ska hitta på idag. Har lite lust att gå ett varv på MOE. Jag har knappt shoppat alls sen vi kom hit! Borde också öva in lite nya låtar, min lista med requests börjar vara ganska lång...

Hoppas ni alla har ett bra veckoslut! (Och om mina tjejkompisar läser det här så sätt på skype nån gång, i miss you!!!!!!!)





alternativ underhållning

ett ganska tråkigt berg

solnedgången var fin


2 comments:

  1. Hej Matte och Husse! Det har blivit sommar pånytt, helt jätte varmt och soligt. Reserv-matte har lovat att gå på låång promenad nu snart, jag tänker inte strejka och fjanta mej och dra "hemåt" i varje korsning, utan njuta av att sniffa lite sommarluft. Idag bär det av till Krokis, där tänker jag springa häcken av mej och leka med morfar:) Jag har annors bestämt mej för att kisi ner mej av lycka bara om det kommer manliga gäster hit, sen är de liksom helt sålda och leker och brassar med mej hur mycket som helst, fiffigt eller hur??

    Hoppar in c:s kappsäck när hon kommer och hälsar på er, puss o slick från er lilla pripel-Nala, miss you!

    ReplyDelete
  2. H-Ä-R-L-I-G-T!!!!!!!!! :D

    Vi blir så glada när du skriver C, nämen jag menar ju Nala. Fiffigt dedär med kissandet på manliga gäster hehe.. ;)

    Ta med henne i kappsäcken, snälla. Och ruisbröd. Vi ses snart! KRAM

    ReplyDelete