Tuesday, September 13, 2011

Hej!

Det är inte blogg-torka jag har, jag har bara haft så fullt upp!

Hur mår ni? Länge sen sist. Jag försöker göra en snabb recap av dom senaste dagarna.

På fredag kom ett gäng med vänner hit och vi hängde lite på Healey's först och gick sen ner till McGettigan's. Det var just så galet som jag hade hört. Här på Bonnington kallar dom det för "the mad house". Tänk er den där scenen i Titanic när dom dansar på borden under däck till irländsk musik. Lite sån känsla får jag på McGettigan's, fast modern. Smockfullt, folk som dansar, drinkar som flyger och männskor som ramlar omkull, stiger upp och fortsätter dansa. Där var non-stop party under veckoslutet p.g.a. rugby world championshipsen plus att där varit live musik och långa brunschar.

Ja, men tillbaks till fredagen, jag hann just få mitt vinglas när jag blev ombedd att gå upp tillbaks till Healey's för att en viktig typ ville träffa mej. Vi har hört mycket om honom men av nån anledning inte stött på varandra tills dess.
Han var en glad snubbe, som var väääldigt glad i hatten. Jag blev omfamnad i en bamsekram och bjuden på en drink. 
Vi satt och prata ett tag och skickade sedan någon efter också Mikko, som fortfarande var på McGettigan's. Sen när han kom upp så fick herren i fråga för sej att han ville höra oss spela. Så vi låste upp flygeln och satte igång. Han var otroligt imponerad av The Corrs (han är ju irländare) men sen var det ingen höjd på lyckan när han satt sej ner på pianopallen bredvid Mikko och gala ikapp till U2. One thing led to another och plötsligt hade vi igång världens jam-session då också våra vänner, Jebel Ali musikerna Wild Strawberries joina oss.
Jååå-å! Aikamoinen ice-breaker! Vi var i säng ungerfär 5.

Så lördagen var lite suddig. Vi låg mest i säng och kolla på film. Vi hade en lång brunch med ett par trevliga irländska typer som jobbar här, dom pratar 100km/h med sin irländska accent så jag förstod faktist bara hälften av den brunchen.

På söndagen åkte vi till beachen. Träffade ett trevligt par på kvällen, hon är från Sydafrika och är pianist på The Address hotellet och han är i musikbranchen. Beslöt att vi ska träffas snart för en jam-session, dom bor passligt nog här i granntornet. (surprise!)

Gårdagen (måndag) spenderade jag igen med Elena, eftersom hon var ledig. Först åt vi lunch här i Cavendish, Elena, Benji, Mikko och jag. Sen åkte vi iväg till MOE där vi åt glass på Coldstone, igen. Sen åkte pojkarna iväg till Deira för att gå i musikaffärer och vi tjejer strövade lite runt på mallen innan vi åkte tillbaks till Jumeirah Lakes där jag förde Elena på mani&pedi till det där bra stället som jag var på här om dagen.

På Healey's efter keikkan så lärde jag känna ett par som jag sett där några gånger redan. Dom har aktivt skicka små lappar med requests på låtar åt mej. :) De bor också i ett av tornen brevid och har eventuellt också ett av världens siistigaste jobb - dom är båda tenniscoaches!
De berätta att de börjar dagen med att springa några varv runt lakesen, hänger sen lite vid poolen och åker på jobb ungefär mellan 17-20 varje dag. Sen brukar dom ofta komma till Healey's på kvällen. De har varit här i 3 år redan. Glada typer från Belgien. Jag blev bjuden med till deras pool på 40:e våningen vilket gjorde mej jätteglad för att nån dåre som inte förstår sej på att sola har byggt vår pool på 11:e våningen…

Idag ska vi träna in ett par nya låtar, tror att det ska bli John Mayer och Katy Perry.

Ikväll kommer antagligen vår vän Zaina hit med ett gäng vänner för att fira en födelsedag och efter keikkan är det eventuell utgång till ett ställe i Dubai Marina som heter Horizon, där är det Ladies' Night med free champagne until 3am. Det låter nog lite too good to be true.. I'll believe it when I see it! ;)

Och imorgon är vi lediga!!! :)

Trevlig början på veckan kära läsare! Kram


Dagens kuriosa: när Bob Geldof var här så bodde han just i vår suite!

Mikko&Benji jammar på fredagen

Healey's (vitsi ja nog har lyckade bilder)

dagens, här om dagen

Mikko i Author's Lounge

såhär såg det ut i Ahlan! (klicka på bilden så blir den större)

och så här ser själva tidningen ut

och kolla på mitt nya iPad fodral! där är såndänt fluffigt vitt där inne så nu sover den nog gott, hehe




2 comments:

  1. Hej, ni verkar trivas som fiskar i vattnet där! Jag har det oxo jätte bra här i Finland, var 2dgr på slalomgränden och hälsa på. På veckoslutet var jag på ost och vinparty med Heidi och Dennis hos Heidis mamma, alla människor som jag umgås med äälskar mej.. C & S var samma kväll på 50-års kalas, och där sjöng Kim Herold live, de va heelt huippu! Nu är det rysligt väder, jag vägrar gå ut på promenad, gräver hellre ner mej bland dynorna i soffan, skönt. Alla hälsar massor.
    kram, Nala
    ps. Dom ger mej bara priplor, hahaa

    ReplyDelete
  2. Tusen tack för den härliga kommentaren C! Det var verkligen uppiggande. :)
    Jätteroligt att höra att Nala har det så bra hos er, fast de visste jag ju ren. ;) Hoppas vädret blir bättre snart och hon går med på att gå ut.. hon är så envis! O fint att hon bara äter priplor, hehe. Vi saknar henne nog..
    Jag såg bilden med Kim på facebook, vad kul! Sjöng han wish god was a woman eller broken hearts?
    Hoppas ni kommer och hälsar på snart! Stor kram åt er alla! :)

    ReplyDelete