Thursday, September 1, 2011

Good morning Sunshine!

Jag kom hem så sent igår kväll att det inte blev något inlägg.
Vi var på Jebel Ali Hotel (vår förra arbetsplats) och hälsa på alla gamla vänner! Det kändes så roligt att bli så varmt välkommen! :) Kändes lite som om man sku ha varit där igår.
Sen firade vi kväll uppe i Mushref (där Wild Strawberries spelar) och tog till slut en taxi tillbaks hem.

Det verkar som om vi sku börja jobba först nästa vecka. Just nu firas det Eid här i Dubai, det är lite som muslimernas "jul". Vilket betyder att allt är stängt, postkontor, dom som fixar visum etc. Dock inte restauranger, shoppingmalls, barer och sånt. Så det är proppfullt på mall:arna med lokala, hotell & restauranger likaså.
Men alltså i praktiken betyder det här att vi inte kan få vår work permit förrän kontoren öppnar igen. Så vi är alltså på loma ett tag till.
Dessutom betyder det att leveransgubbarna också är på loma så jag får inte min iPad heller på ett par dagar. Så vilken tur att vi inte börjar jobba riktigt än eftersom alla mina låttexter & anteckningar kommer att finnas på den. (Vi är kunnon hifi-duo nuförtiden med 2 iPadar ;)
Det påverkar också min vän Elena soms telefon är på service men färdig, hon får vara oanträffbar ett tag till.. Sånt är det här i Dubai.

Igår åkte vi en sväng till Ibn Battuta mall som är 2 metrostationer ifrån oss. Vi fikade med Benjamin på Lime Tree Café (ett måste! om nån av er besöker Dubai) och så gjorde jag en liten sväng på Forever 21 när killarna gick i musikaffärer. Jag lyckades med att bara köpa en klänning och en top.. ;)
Så storshoppade vi på Géanten krämer, shampoo och andra nödvändigheter.

Här är så varmt att vi nästan springer till och från metron för att komma in i air-conditioningen! Men jag kommer ihåg från förra året att man fort vänjde sej + att det blir svalare nu hela tiden.

Igår kväll drog vi en sväng på Healey's Ladies' Night innan vi åkte till Jebel Ali. Det var roligt att se hurdant ställe det är sådär på kvällen. Jag var positivt överraskad när det var så fullt och klientelen var unga trendiga männskor till skillnad från Jebel Alis äldre par och familjer på semester. Så vi får lov att glömma sånt som Something Stupid och Besame mucho… sköööönt! Lite mera Erykah Badu, Amy Winehouse och Zero 7 istället. :)
Igår spelades det klubb-musik och serverades gratis skumppa och drinkar!

Nu har städarna stuckit och rummet är fräscht, jag ska gå och borsta tänderna, vi hörs senare!


Elena&jag i går på Mushref i ur-usel kvalité.. får kanske börja släpa med mej kameran om kvällarna

No comments:

Post a Comment