Friday, September 16, 2011

Dagens komiska

Vi äter alltså på en mycket "fin" restaurang dagligen, men tur nog så är dom flesta i personalen redan ganska relaxade med oss. Man blir ju lite tokig efter ett tag om nån varje dag ska envisas med att sätta servietten i famnen på en och fylla på vattenglaset stup i kvarten (sånt gör jag gärna själv) och komma och fråga om allt är ok hela tiden. 
I vilket fall som helst, dom flesta behandlar oss redan som vänner, snarare än fina hotellgäster. (För vi bor ju här och är inte så fina.) Don't get me wrong, dom är alla underbara och väldigt bra på vad det gör!
Men en snäll, försiktig kille som verkar som han just sku ha blivit utexaminerad från artighetsskolan pratar fortfarande till oss som om vi sku vara kungligheter.

Och nu fram till det jag hade tänkt berätta. Jo, nyss när vi ätit klart och var påväg bort kom den här artiga servitören fram till mej med en ask servietter och sade att jag hade något på kinden, han visade liksom att "torka här". Jag fråga Mikko att, "aj har jag någo där?" (ville inte börja gnugga mej i fejset i onödan eftersom jag just fixat sminket), och Mikko sa att "nää-ä..?" Killens ansiktsuttryck vara ganska priceless när han mumla "aah, pimple". Och HAHA vilket skratt vi fick oss för jag har ju en finne där (som jag nog försökt, men tydligen misslyckats med att täcka över). 

Men stackarn vad pinsamt för honom… Mikko föreslog att jag ska vara extra snäll mot honom imorgon.

3 comments:

  1. hahahahhahaaa jag dog just!!! hihi va rolit :D:D så nålå. Kändes säkert bra fö dej tsss

    ReplyDelete
  2. Krille undrade nyss vad jag började asflabba åt! Så jävla kul!

    ReplyDelete