Tuesday, September 6, 2011

JBR, MOE, Elena, god mat & bilder

EDIT: NU FINNS BILDERNA NEDAN! :)

(EDIT: BILDERNA KOMMER I MORGON FÖR AAAAARRGHHH! JUST NÄR ALLT VAR KLART SÅ KRASCHA SAFARI OCH DET TOG SÅ LÄNGE ATT LADDA UPP ALLT ATT JAG INTE ORKAR SÄTTA IGÅNG MED DET NU PÅNYTT)

Vi åkte till beachen på JBR med Mikko, spenderade mest tid i det jacuzzi-varma havet som inte var speciellt svalkande men väldigt skönt. Lite på en timme räckte ändå.

Åkte tillbaks till hotellet, simmade lite i poolen (för att svalka oss) och åt sedan lunch på Cavendish med Elena som kom på besök, idag är hennes lediga dag! 

Sen tog Elena och jag metron till Mall of the Emirates där vi åt glass på vår favorit ice cream bar - Coldstone Creamery. Där finns världens godaste cake batter glass som jag har längtat efter hela sommaren…namm!

Väl tillbaks på hotellet fixa jag mej keikka-klar och sedan var det dags för middag. Det är helt löjligt att vi ska hålla på och äta fine-dining här i ett halvt år, jag kan inte fatta det ännu heller varje kväll jag sitter där på restaurangen och får maten framför mej. Det är så gott! Igår åt jag lax, sparris och vitlöksmarinerad spenat och idag var det jätteräkor med aprikosmarmelad(tror jag?) och Mikko åt nån fin biff.

Början av kvällen var ganska tyst på Healey's men sen börja det ramla in intressanta människor igen. Den här gången träffade vi ett par piloter som flyger på privat investerare, en amerikan och en svensk, och dom påstod att det sku bo 16 stycken piloter i Bonnington.
Och så träffade vi en nigeriansk/amerikansk artist som hjälpte mej att sjunga alla sista låtarna som just släppt ett album och som dessutom har nån form av event/entertainment company här i Dubai och tar in artister för konserter, som t.ex. Akon. Hans kompis var inköpare för Virgin Megastore och också i musikbranschen och dom var väldigt imponerade och ville absolut att vi sku get-together.

Jååå-å. Spännande liv det här. Få se vad som händer imorgon.

Föresten, TACK för kommentarerna! :) Det var jätte roligt att höra av er! Svarar i morgon för klockan börjar vara så mycket.. Gunatt! Kram

JBR (Jumeirah Beach Residence)

Elena åt cinnamon glass

(jag måste lite instagramma oss för vi såg så knasiga ut)

Hit gick vi för att dregla på lite fina väskor men plötsligt när jag stod där inne och prata med butiksbiträdet kom jag på att jag ju hade på mej min Marc Jacobs kopia från Karama. Jag blev liite svettig och gick snabbt ut.

en shopping gränd i MOE (Mall of the Emirates) och en beslöjad kvinna

ett av mina favorit cafén - Paul's
crépes, sallader, bakelser, kaffe - allt är super gott! (min favorit är deras mille feuille)
finns i MOE och på JBR

på vägen hem åkte jag i metrovagnen avsedd för kvinnofolk, där också Mikko åkt en gång (i misstag) tills vi blev ombedda att flytta på oss

metron ser ganska "out of space" ut... den är jätte fin&ren inne, billig och funkar bra
man får inte äta, dricka, röka eller tugga tuggummi. då kan man få böter

JLT stationen (Jumeirah Lakes Towers - alltså min station)

såhär ser min promenad väg ut från metron till hotellet (det är Bonnington som skymtar där i mitten)
det tar ca 3 minuter

McGettigan's beer garden - tältet är uppbyggt för rugby world championships kisa-studio som just ska sätta igång (tror jag)
här ska dessutom firas Arthur's Day den 22 september, Arthur Guinness har upptäckt Guinness ölen så det ska väl drickas en jäkla massa öl

ett fint vattenfall rakt utanför ingången som inte riktigt syns på min iPhone blixt bild
Healey's Bar skymtar i bakgrunden

jag i hissen - genomblöt. fastän vägen från den luftkonditionerade metron till det luftkonditionerade hotellet var hur kort som helst..
det var jätte hög luftfuktighet på kvällen

gårdagens dagens

2 comments:

  1. Hej!
    Jättefina bilder!!
    Det var i Ralph Lauren butiken som jag förra året såg en jättesnygg klänning som "bara" kostade 16000 euro.
    pk

    ReplyDelete
  2. <3 Paul's <3

    Fina bilder :) Kram, D

    ReplyDelete